Summer School 2021

Deze zomer organiseert Vannimwegen de Summer School! Tijdens de rustige zomerperiode je kennis bijspijkeren? Onze specialisten maken je wegwijs in verschillende technieken, maar laten je vooral doen!

24 juni 2021

Uniek dit jaar is dat studenten tegen een gereduceerd tarief deelnemen aan de Summer School. Binnen no time leer je vaardigheden die je ondersteunen in je zoektocht naar die geschikte baan. De combinatie van professionals en studenten zorgt voor een unieke frisse dynamiek die je niet tegenkomt in de dagelijkse praktijk. Dus niet alleen leren van de specialist, maar ook van elkaar.

Voor de trainingen ben je van harte welkom op ons kantoor. Deze zomerse locatie is op een steenworp afstand van het strand van IJburg... Aan de zonnige haven van IJburg drinken we na afloop een zomers drankje.

Enthousiast?
Meld je snel aan! Stuur een mailtje met je naam, je organisatie en je telefoonnummer naar summerschool@vannimwegen.nl Ben je student? Mail dan een kopie van je studentenkaart.

Download hier het overzicht met trainingen en data.

Download

Stuur mij de nieuwsbrief
Aan het versturen
Bedankt voor uw informatie.
Oeps, er is iets fout gegaan!

Klik op de pijl om uw download op te slaan

Design Thinking (22 juli)

Wil jij innovatieve oplossingen bedenken? Wil jij leren denken als een designer? Houd je van creëren? En kom jij graag in co-creatie tot onverwachte oplossingen? Dan is deze training iets voor jou! Tijdens deze training doorloop je twee keer je eigen Design Thinking proces. Natuurlijk leer je de theorie achter Design Thinking, maar we gaan vooral doen! Na de training kun je op een leuke en creatieve manier oplossingen voor complexe problemen verzinnen en testen. En heb je de techniek achter Design Thinking onder de knie! Zo zet je jouw idee binnen no-time om in een product. Deze vaardigheden steek je in je broekzak en neem je de rest van je loopbaan mee.

Trainers: Virve Biermans en Lisa Dautzenberg

Klantvisie (28 juli)

'Of klanten belangrijk zijn voor ons? Natuurlijk zijn die belangrijk! En wat onze klantvisie is? Jeetje, gewoon uh. Goed helpen, als het kan op maat, maar geen uitzonderingen.' Wil je een duidelijke visie op je klanten? Weten welke aspecten je daarin meeneemt en hoe deze met elkaar samenhangen? Dan delen wij graag onze ideeën hierover met je. Je krijgt een format voor de klantvisie. Ook ontvang je het boek Theedozen en olifantenpaadjes; 132 keer inspiratie voor meer enthousiaste klanten.

Terug naar de vraag, ‘hoe erg is het als je geen klantvisie hebt?’ Ik antwoord je: ‘Wil je echt een organisatie zonder visie op haar klanten en dienstverlening zijn? Een organisatie die minder goed aansluit bij de behoeften van de klanten? Een organisatie die beter zou kunnen? Een organisatie die haar reputatie en bestaansrecht op het spel zet?’

Hoe belangrijk is een klantvisie voor een organisatie? Een goede vraag. Wij leggen de vraag graag terug: hoe belangrijk zijn klanten voor jou? Hoe graag wil jij overleven in een snel veranderende wereld? Zet jij graag je organisatiereputatie en bestaansrecht op het spel?

Trainer: Ronald Koopman

Adviesvaardigheden (5 augustus)

Dan ben je dé specialist(e) op jouw vakgebieden, zit je nog als de jongste bediende bij een managersoverleg. We delen graag onze ervaring met adviseren, dat zit namelijk in ons DNA. We leren je hoe je gesprekken beïnvloedt, hoe je steviger in je schoenen staat en geven je handvatten hoe te reageren als het niet loopt zoals jij wilt. Denk je nog na over een baan in de advieswereld? Hier maak je kennis met dit vakgebied.

Trainer: Erik-Jan Hopstaken

Presentatietechnieken (12 augustus)

Je hebt een goed plan. Nu vraagt de directie om een presentatie. Of leuker nog, je mag presenteren voor de gemeenteraad. Doe jij dat niet zonder klotsende oksels en slapeloze nachten, laat ons je dan een dagje helpen. We laten je kennismaken met jou als presentator, versterken wat je goed doet en dagen je uit nieuwe dingen te proberen. Jij weet voortaan iedereen te enthousiasmeren voor jouw plan. Daarnaast komen deze vaardigheden van pas bij het overtuigen van je potentiële nieuwe werkgever.

Trainer: Erik-Jan Hopstaken

Mediatraining (18 augustus)

Oei, oei, oei. er belt een journalist. En iedereen is op vakantie. Wat nu? In de Summer School krijg je op een presenteerblaadje de gewoontes, spelregels en ongeschreven regels in de omgang met journalisten. We vertellen waarom journalisten een hekel hebben aan voorlichters. En we laten je kennismaken met je ‘mediapersonage', snuffelen aan een camera en we laten je oefenen met een journalist.

Trainer: Erik-Jan Hopstaken

Intervisie (19 augustus)

Vervelend hè, zo’n project dat niet lekker loopt? Of een belangrijk gesprek waar je tegenop ziet. Of een situatie waarin je jezelf steeds weer terugvindt. Er met één iemand over sparren is al fijn. Maar je kunt veel meer halen uit een groepje mensen. Mensen die goed naar je luisteren, doorvragen en je vervolgens verschillende adviezen geven. Vanuit hun eigen invalshoek. Zodat jij kunt kiezen wat bij jou past. En zij ook weer leren van zo’n gesprek. Dat is intervisie. Gestructureerd en gelimiteerd in de tijd elkaar echt goed helpen. Wil je dat ook leren? De basis is eenvoudig over te brengen. En het gaat om zelf doen en ervaren! Dus dat is het programma voor deze dag.

Trainer: Karin Waldram

Toegankelijk schrijven (1 september)

Heb je het idee dat niet al je klanten je boodschap meekrijgen? Zijn je teksten te lang en moeilijk leesbaar? Wil je graag dat iedereen tekst goed begrijpt? Toegankelijk schrijven leer je door te doen. In de Summer School helpen wij je met theorie, praktische tips én oefening. We behandelen tekstopbouw, schrijfstijl en grammatica. Dat wat je leert, pas je direct toe op je eigen teksten. Deze vaardigheid laat je de rest van carrière niet meer los.

Trainer: Elsbeth Postma