Ronald Koopman

Ronald Koopman

Associé, adviseur

Behoeften van klanten, medewerkers en andere belanghebbenden bepalen je doelen als organisatie. Ik focus jouw manier van denken, je ondernemings- en jaarplan, managementrapportages, processen en gedrag op die doelen. Ik vereenvoudig en concretiseer tot jij weet welke kant je op wilt en welke maatregelen nodig zijn. Ik vervul bijna vanzelfsprekend de rol van sparringpartner. Ik werk gefocust, analyseer scherp, ben vasthoudend waar dat past, reflecteer, houd continu de essentie voor ogen en ben een afmaker. Ik gebruik humor. Ik help met strategie en beleid, managementrapportages, benchmarking, kwaliteitsmanagement, organisatiedoorlichting, auditing, procesmanagement, prestatieverbetering, verander- en verbetermanagement, managementsystemen.

Klanten over Ronald:

“Door zijn passie en enorme drive zijn we zeer snel op de plaats van bestemming gekomen!”

“Een aanjager met een positieve en opgeruimde instelling”

Werkzaam in: klant- en resultaatgericht besturen, klantvisie, ambitieverkenning, ondernemingsplan, jaarplan, samenwerking, visie en focus, procesmanagement, organisatieontwikkeling, Aedes-benchmark

Projecten van Ronald Koopman
MVO-beleid voor De Woonplaats
Organisatie en beleid
Tijdelijke ondersteuning op strategisch beleidsniveau
Interim
Evaluatie verhuisregelingen Amsterdam
Organisatie en beleid
Ondernemingsplan Viverion: buiten en binnen verbonden
Organisatie en beleid
BEKIJK MEER LADEN EINDE
Actuele publicaties van Ronald Koopman
In 7 stappen naar een klantvisie

Een klantvisie slaat de brug tussen wat de corporatie wil en kan betekenen en wat klanten verwachten.

Opleiding
Kun je het wel goed doen als je niet de goede dingen doet?

Er is te weinig focus op effectiviteit, op behoeften, wensen en verwachtingen. De houding is niet voldoende klantgericht.

Artikelen
Ben jij klantgericht genoeg om klantgerichtheid bij anderen te vergroten?

Doe de test

Artikelen
Presteren op F1-niveau

Baseer je leiderschap en management op de lessen uit de Formule 1

Artikelen
Ter inspiratie: 30 klantbeloften

Voorbeelden van belevingswaarden, klantbeloften, servicerichtlijnen en garanties van 30 organisaties

Tools
THEEDOZEN EN OLIFANTENPAADJES

132 keer inspiratie voor meer enthousiaste klanten

Artikelen
BEKIJK MEER LADEN EINDE