Zorgen dat mensen begrijpen, omarmen en meedoen is de essentie van mijn werk als communicatieadviseur en gedragsveranderaar. Om dat te realiseren is het essentieel inzicht te krijgen in de drijfveren van mensen. Zodat je mensen kunt aanzetten tot gedragsverandering. Ik vertaal complexe plannen naar toegankelijke concepten voor verschillende groepen. En ik verzin de stappen die nodig zijn om mensen tot een andere mening of ander gedrag te bewegen. Communicatiestrategie, de organisatie van communicatie, de organisatie zelf, legitimatie en participatie zijn mijn werkveld. Ik pak aan, pak door, maar sta ook stil om te onderzoeken.

Ik ben kritisch gesprekspartner voor verschillende niveaus binnen en buiten de organisatie. Goed in staat contacten te leggen en te onderhouden. Ik ben integer, sociaal, nieuwsgierig en heb oprechte aandacht voor en interesse in de medemens en zijn/haar omgeving. Een strategische denkende doener, die ook de jaarstukken schrijft.

Werkzaam in: gedragsverandering,communicatiestrategie, communicatie uitvoering, burgerinitiatieven, training toegankelijk schrijven, positionering & profilering, gebiedscommunicatie, cultuur

Projecten van Simone Bes
Simone Bes: interim-communicatieadviseur bij Woningbedrijf Velsen
Interim
Evaluatie verhuisregelingen Amsterdam
Organisatie en beleid
Laatste jaarverslag van Woonstichting Vooruitgang voor de fusie
Communicatie en participatie
Schrijven en spreken als brugman
Communicatie en participatie
BEKIJK MEER LADEN EINDE
Actuele publicaties van Simone Bes
Toegankelijk schrijven en spreken (een dag, drie dagen of online)

Schrijven en spreken zijn vaardigheden die je vooral leert door 'doen'.

Opleiding
Ondersteuning bij toegankelijke en transparante jaarstukken

Goed gestructureerde en toegankelijke jaarstukken waarin beschreven staat welke doelen behaald zijn.

Artikelen
Communicatie rondom renovatie in tijden van corona

Creatieve en alternatieve manieren om bewoners te bereiken rondom renovatie en verduurzamingsmaatregelen.

Artikelen
Energiebesparing vraagt gedragsverandering

Hoe zet je bewoners aan tot zuiniger gedrag

Artikelen
De lol van een jaarverslag

Het jaarverslag vormt jaarlijks een behoorlijke kluif om op tijd klaar te hebben.

Artikelen
Participatie - 7 mooie werkvormen voor persoonlijk contact

Download de handreiking met 7 werkvormen om in contact te komen met je klant.

Tools
BEKIJK MEER LADEN EINDE