In 7 stappen naar een klantvisie (vijf blokken online of dag live)

Je klantvisie is een van de meest primaire bouwplannen van je organisatie. Het bepaalt wie je bent, wie je wilt zijn, hoe je gezien wilt worden, hoe je je relatie met je omgeving wilt realiseren en behouden. Het verbetert je dienstverlening en vergroot de tevredenheid van huurders.

24 mei 2021

Een klantvisie slaat de brug tussen wat de corporatie wil en kan betekenen en wat klanten verwachten. In de ideale situatie raadpleegt de organisatie haar klanten en belanghebbenden bij de opstelling van zo'n klantvisie. Wij helpen je graag jóuw klantvisie te ontwikkelen.

In zeven stappen naar een klantvisie
In de training bespreken we zeven stappen om te komen tot een klantvisie. Het resultaat van de training is dat je een duidelijk raamwerk voor de klantvisie krijgt. Tijdens de training geven we je concrete handvatten mee voor de invulling van de onderdelen van de klantvisie. We zetten de eerste stappen samen, zodat je écht met de klantvisie verder kunt in je eigen organisatie.

Tijdens de training doorlopen we de volgende stappen:

  1. Droom verwoorden
  2. Doelgroep bepalen
  3. Kritieke ontwikkelingen bepalen
  4. Behoeften bepalen
  5. Ambitieniveau bepalen
  6. Organisatie-inspanningen bepalen
  7. Klantvisie naar doelen vertalen

Tijdens de training besteden we onder meer aandacht aan de vijf aspecten van behoeften.

  • Oplossing
  • Bejegening (houding en gedrag)
  • Informatie/communicatie
  • Proces
  • Kanaal

Na afloop krijgen alle deelnemers onze handleiding “In zeven stappen naar een klantvisie”, zodat iedereen daar zelf praktisch mee aan de slag kan gaan.

Voor wie
De training is bedoeld voor medewerkers die een coördinerende- of regierol hebben in het opstellen van de klantvisie.

Deelnemers over de training
Enkele reacties van deelnemers over de training op locatie:
“Een schat aan inspiratie over hoe ik een klantvisie beter handen en voeten kan geven”. En: “De training heeft mij geholpen bij het concretiseren van onze ambitie en het niveau van onze dienstverlening dat nodig is om die ambitie te halen”.

De training kan zowel online als live gegeven worden.

Praktische informatie

Online training
We geven de training in vijf blokken van een uur. Eén keer per twee weken op maandag om 15.00 uur. In de weken dat er geen training is, is er maandags van 15.00 - 16.00 uur gelegenheid om vragen te stellen. In een blok staat telkens een of twee stappen centraal. Voorafgaand aan de training wordt de deelnemers gevraagd welke specifieke behoeften zij hebben.

  • Kosten: € 645,- exclusief btw.
  • Duur: 5 x 1 uur op maandag.
  • Data: 7 september en 21 september, 5 en 19 oktober en 2 november om 15.00 uur.
  • Aantal deelnemers: maximaal tien.
  • Ronald Koopman geeft de training.

Live training: datum n.t.b.

  • Kosten: € 695,- exclusief btw, inclusief lunch en borrel.
  • Duur: van 10.00 tot 16.30 uur.
  • Locatie: Vannimwegen, Krijn Taconiskade 408, Amsterdam (IJburg).
  • Aantal deelnemers: maximaal tien.
  • Ronald Koopman geeft deze training.

Ronald Koopman

Meer weten?

Ronald vertelt je er graag meer over.

06 52 08 81 48

r.koopman@vannimwegen.nl